fbpx
לוגו איזי טורס - טיולים לישראלים בעברית מניו יורק ובחוף המזרחי

מי אתם בני האמיש? כתבה מרתקת על הכת הקיצונית הכי חמודה שיש

מי אתם בני האמיש? כתבה מרתקת על הכת הקיצונית הכי חמודה שיש

בני ה"אמיש" הינם בני קהילה דתית סגורה החיה על פי קוד אתי קפדני. מצד אחד הם נראים כמו יהודיי מאה שערים ובני ברק ומאידך, הם שונים לגמרי… מיהם האמיש? מה שונה ומיוחד? ולמה כדאי לבקר אותם בטיול הבא שלכם לארה"ב. לא רחוק מניו יורק, מרחק כמה שעות נסיעה לפנסילבניה תתגלה לכם תרבות בת מאות שנים המסרבת להתקדם לקידמה. בואו וקראו במאמר הבא כמה פרטים שחובה לדעת על בני קהילת ה"אמיש".

טיול מאורגן לפנסילבניה ארץ ה"אמיש" | באגי

האם האמיש משתמשים בחשמל?

בני האמיש מאוד מפחדים מהשפעות רעות העלולות להגיע מהעולם שבחוץ. חיבור לרשת החשמל הציבורית הינו צעד אחד יותר מדי. מלבד האפשרות לחבר רדיו, טלויזיה ושאר מותרות העולם הזה בעזרת שקע חשמל ביתי, ההתנתקות מרשת החשמל הציבורי הינה צעד סימבולי.

למרות שהאמיש מתרחקים מחשמל ציבורי, יש מבני האמיש שלא יראו בעין רעה שימוש בחשמל עצמו במגבלות מסויימות.

 

תאורת הבית –  לרוב בני האמיש ישנם פנסים שמוארים בעזרת בטריות או עששיות נפט.

תפעול מכונות גדולות – ישנן קהילות בהם נשות האמיש ישתמשו במכונות כביסה לחסכון זמן.

הפעלת ציוד מקצועי – בבתי עסק שבהם יש צורך בציוד מקצועי (מסורים, מלחמים, וכדו') בדרך כלל ישנם גנרטורים המופעלים על דיזל המספקים חשמל לבית העסק.

חשמל ב"באגי"  – הבאגי (הכרכרה הרתומה לסוס) חייבת תאורת חשמל מכח חוקי התעבורה. נסיעה בבאגי עם תאורה היא נושא בטיחותי המקובל על הכל.

שמלות נשות האמיש | טיול מאורגן לפנסילבניה ארץ ה"אמיש"

בואו לבקר ב- וושינגטון לאס וגאס מפלי הניאגרה ארץ האמיש פנסילבניה פילדלפיה סן פרנסיסקו פארק יוסמיטי

בני האמיש ומשפחתם.

בני האמיש מורגלים בצנע ולחיים ללא קנאה. כך מחונכים הילדים מינקות. צעצועי הילדים כמו כן הבובות בהן משחקות הבנות הן ללא פנים. בד"כ בובת שק יוטה או בד בצבע לבן, תפורה בצורת מגושמת של ראש, בטן, ידיים ורגליים. מטרתם של צעצועים פשוטים אלו הם להקנות לילדים את הערך שלא משנה כיצד נראה החיצון, אלא מה יש בפנים. בני האמיש מכנים את כל מי שלא האמיש "אנגלי", ולא משנה מוצאו.

 

בין גיל 14 ל-18 יעברו הנערים בני האמיש את תקופת ה"רומספרינגה", תקופה שבה יחליטו אם להשאר בין בני האמיש ולקבל את מרות העדה, או לחילופין לעזוב לעולם שבחוץ. יש כאלו שינצלו את התקופה ללימודים כלליים ולימודי מקצוע. יש כאלו שיעשו "חיים", ישתו אלכהול, סמים ומסיבות הוללות. ויש את רובם שיצאו לתקופה קצרה ויחזרו. בסיומה של התקופה יוטבלו שוב ויתקבלו כאחד מבני העדה. יותר מ90% מבני האמיש יחזרו לחיק העדה, אלו שיבחרו בחיי העולם הזה, לא יוכלו לחזור לחיק העדה או לבקר בבית משפחתו אלא אם כן הוא חוזר בלב שלם ומקבל את כל חוקי העדה.

שוק אנשי אמיש | טיול מאורגן לפנסילבניה ארץ ה"אמיש"

כיצד מתחתנים בני האמיש?

רק מי שחזרו מתקופת הרומספרינגה וקיבל על עצמו את מנהגי  וחוקי העדה העוברים מפה לאוזן בשם ה"אורדנונג", יוכלו לחשוב על נישואין. לבחורים ובחורות בגילאי 18-22 אין הרבה זמן למשחקים. הבחור יגש לבחורה ויבקש את ידה של הכלה ישירות מזו המוצאת חן בעיניו. במידה והיא תענה בחיוב הוא יגיש לה כלים שימושיים, שעון קיר. תכשיטים? זהב? אסור לבת העדה לעדות עדיי זהב, יהלום, וכל מתכת יקרה.

בין החודשים יולי – אוגוסט יספרו הנער והנערה את כוונת החתונה שלהם. לאחר צום יום סנט מייקל (St. Michael's Day) החל ב- 11 באוקטובר יחלו בני הזוג להערך לקראת החתונה. הדיקון (Deacon) יכריז על שמות הנערות ובחיר ליבן ביום ראשון לאחר הצום. הורי החתן והכלה יכריזו על יום ושעת החתונה ומזמינים את הקהל להשתתף. הכלה לא תשתתף בתפילות אותו יום ראשון. היא תטרח להכין סעודה. הארוסה תבשל עבור ארוסה ובאותה הסעודה היא תציג את החתן להורים ולמשפחה.

לאחר הפרסום, יקח זמן קצר עד לחתונה. הצעירה תסייע למשפחתה להכין את החתונה והחתן יחלק הזמנות במחוז מגוריו. הם יוכלו ללכת לשבת אחרונה לשיר עם חברי ילדותם.

הכלה תתפור לעצמה את השמלה. כחול כהה על גווניו עד סגול. שמלת הכלה תשמש אותה למשך כל חייה. בשמלה זו היא תבקר בכנסיה מדי יום ראשון. החתן ילבש חליפה (אסור לבני העדה ללבוש בגדים עם כפתורים) שחורה וחולצה לבנה. מכנסיים, נעליים וגרביים שחורים. בני האמיש אינם עונבים עניבות בד"כ. אבל החתן יוכל לעטות עניבת פפיון שחורה. היי! איזה בלגינסט!!

בני האמיש הנשואים בלבד. ישאירו את זקנם מגודל אך השפם יוסר. מפאת שגידול שפם הינו מעשה של גנרלים, אנשי צבא ועשירים. עד כדי כך מתרחקים בני האמיש ממנהג העולם הקפטיליסטי ואנשיו.

טיול מאורגן לפנסילבניה ארץ ה"אמיש"

עובדות מגניבות על בני האמיש.

  • בני האמיש אינם עונדים שעון
  • האמיש הינם פציפיסטים הדוקים ואינם משרתים בצבא
  • בשנת 1700 הגיע האמיש הראשון לארה"ב
  • כיום יש מעל 330,000 בני אמיש בלמעלה מ-28 מדינות בארה"ב וקנדה.
  • אין מוזיקה. רק שירות מקהלה.
  • הם תומכים בהפרדת הדת והמדינה
  • בבית הספר של ילדי האמיש לומדים נגרות וחקלאות.
  • בן האמיש יכול להיות מסולק על החזקת מחשב, שתיית אלכוהול ואפילו על סירוב לכרוע ברך בזמן התפילה בכנסיה.
  • בני האמיש אינם מיסיונרים ואינם מחפשים חברים נוספים לקהילה או לגייס מאמינים חדשים.
  • אוכלוסיית האמיש מכפילה את עצמה בכל 20 שנה.
  • אין תמונות בבתי האמיש.
  • בני האמיש סובלים מהפרעה גנטית בשם 'תסמונת כהן'. החולים בה עלולים להיות ידידותיים ועליזים לסביבה ואף כלפי זרים. לכן ההורים צריכים השגחה יתרה על ילדים אלו.
  • לעיתים נדירות מאוד יתפסו בני האמיש בעברות כנהיגה בשכרות ומכירת סמים וכדו' (מי שלמדו דבר או שניים בתקופת הרומספרינגה).
בנות האמיש | טיול מאורגן לפנסילבניה ארץ ה"אמיש"

אנו מבקרים את בני האמיש בטיול בן היומיים לוושינגטון, פנסילבניה ופילדלפיה וגם בטיול בן השלושה ימים הכולל את מפלי הניאגרה ועוד…

קהילת האמיש בפנסילבניה היא מהגדולות והמפותחות בעולם. נצא יחדיו מניו יורק ונכיר את הכת הקיצונית הכי חמודה שקיימת. בני האמיש.

רוצים לבוא איתנו? פרטים וסיכום.

טיול מאורגן בעברית לארץ האמיש עם איזי טורס - חוויה בלתי נשכחת

צוות המדריכים שלנו יוסי ומנדי יעשו הכל כדי לתת לכם את החוויה הכי כיפית. אנו נסביר לכם במאור פנים על כל מקום ואתר. ניתן לכם יחס אישי וארוחות כשרות למהדרין (למקפידים). אנו מכירים את הצרכים של קהל הלקוחות הישראלי ופועלים במשך שנים להנעים את זמנם בטיולים בחוף המערבי והמזרחי. בין אם אתם זוג שמצטרף לקבוצה של ישראלים נוספת שמטיילת למפלי הניאגרה, לוושינגטון, לפנסילבניה. ובין אם אתם רוצים להכיר את המדבריות ואת האטרקציות בחוף המערבי של ארה"ב. אם אתם קבוצה של שישה אנשים ומעלה ניתן לצאת לטיול מותאם אישית.

בכתבות הבאות נסקור עוד מקומות ופניני תיירות שאסור לוותר עליהן. מתכננים טיול מאורגן מניו יורק? צרו איתנו קשר. אנו מבטיחים שישתלם לכם. טיול מאורגן למפלי הניאגרה מניו יורק עם איזי טורס – חוויה אמריקאית וישראלית כאחת. טיול מאורגן בעברית לוושינגטון הבירה עם איזי טורס – חוויה בלתי נשכחת.